Använd en pullbuoy eller simplatta

Skulle du vilja kunna simma snabbare och med mindre ansträngning? Lär dig hur du använder dem.

pullbuoy

Pearl Sharrell

Digital Sportledare Simning

Låt oss gå rakt på sak. Alla vill vi arbeta med olika aspekter av våra simtag och få ökad effektivitet, men ibland tar det väldigt mycket kraft och energi, som gör att vi låter bli träningspasset. Då kan lösningen på detta problem vara att använda sig av en pull buoy eller en simplatta. Dessa två produkter minskar ansträngningen och hjälper dig träna.  Vill du lära dig simma mer effektivt och med mindre ansträngning? Lär dig hur du använder dem.

   

ANVÄNDA EN PULLBUOY

Om du vill stärka överkroppens muskler är det lämpligt att använda en pull buoy. Det bidrar även till att du fokuserar bättre på dina armrörelser och din andning, vilket är viktigt vid simträning.

nummer -1

Välj rätt Pull buoy

Pull buoys används i stor utsträckning vid simträning. Det är av största vikt att du använder dig av rätt pull buoy. Det ska kännas bekvämt när du simmar, och den ska passa din kropp. Den optimala modellen på pull buoy hjälper dig med allt möjligt; ryggsim, voltvändning etc. 
 

nummer -2

Slipp bentagen

Pull Buoys gör även så du slipper bentagen. Att göra bentag kan trötta ut dig och tar ordentligt på krafterna. När du slipper göra bentagen, kan du koncentrera dig på dina andning, vilket är väldigt viktigt för siminlärning. 

När du gör en voltvändning med en pull buoy, kommer det kännas enkelt och bekvämt. Du kan på så sätt öva på olika simtekniker, som övergår till disciplinerade simvanor när du sen simmar utan en pull buoy.
 

nummer -2

Glid fram utan ansträngning

När du använder dig av en pull buoy, kommer din kropp glida fram i vattnet utan ansträngning. Du kommer uppleva hydrodynamiken när dina tår är utsträckta. Efter ett par träningstillfällen med en pull buoy, kommer du känna att överkroppen känns starkare och du har förbättrat dina simtag med ökad kraft och dynamik.

DU KANSKE ÄVEN GILLAR

Råd för
crawl med glid
Att få bra glid när du simmar är svårt för alla utövare. Det kräver flera komponenter, som alla är lika viktiga. Dessa är: flytkraft, framåtdriv och koordination.
Råd för
träna-för-simning-i-öppet-vatten
Låt oss bege oss till badhuset, för att träna på simteknik för öppet vatten.Att simma i bassäng gör dig redo för att börja simma i öppet vatten, och du kommer lära dig de tekniker som är absolut nödvändiga att bemästra utomhus.
ÖVERST PÅ SIDAN