HUR DU LÄR DIG SPRINGA PÅ LÖPBAND I 45 MINUTER

Vill du maximera din konditionsträning? Inga problem! Vi hjälper dig uppnå ett mål du kan vara stolt över: att springa i 45 minuter utan paus.

I denna artikel introducerar vi ett 2-månaders program som hjälper dig öka din uthållighet. Du måste träna stegvis för att nå ditt målDetta är viktigt för att du ska kunna uppnå ditt mål.Du kommer märka att det blir mer lustfyllt och enklare att springa om du gör det regelbundet.Här är några tips för att peppa dig innan vi sätter igång.

HUR UNDVIKER DU ATT GE UPP?

Enligt en studie så halveras antalet personer som ger upp om de har en mental distraktion under träningen. Så här följer 3 idéer för att hålla dig igång och kämpa mot ditt mål:

-Lyssna på musik när du springer

-Ställ din motionscykel eller ditt löpband framför teven

-Hitta en träningspartner så ni kan prata under tiden som ni tränar

ÄR DET OK ATT TA EN PAUS UNDER TRÄNINGEN?

Du kan ta en paus, men hitta inte på dåliga ursäkter för att göra det!

Kommer du ångra träningen efter ditt pass? Antagligen inte! Det kan vara en bra motivationsfaktor att tänka på hur bra du mår efteråt.

SPRING UTAN ATT PAUSA I 45 MINUTER: DET RÄTTA TRÄNINGSPROGRAMMET

Här är ett 8-veckors program som kommer hjälpa dig att kunna springa konstant i 45 minuter. Följ det strikt för att nå ditt mål.

Det kommer kräva en bra balans mellan träning och återhämtning. Detta innebär konkret att du tränar 3 dagar i veckan, (tex. måndag, onsdag och lördag), och vilar under 24 timmar mellan det första och andra passet. Sedan vilar du 48 timmar mellan det andra och det tredje passet.

 

Jogga = du kan samtala utan problem när du joggar

Löpning = du kan samtala utan att helt tappa andan

DU KANSKE ÄVEN GILLAR

Råd för
Oavsett hur långt eller ofta du springer är rätt löparskor A och O!Läs våra expertråd för att välja rätt.
Råd för
löpning illustration
Att löpträna i grupp har många fördelar. Även om löpning inte är en lagsport, så måste du erkänna att det är lättare att hålla igång träningen och hålla dig i form tillsammans med andra.
ÖVERST PÅ SIDAN