Använd en pullbuoy eller simplatta

Skulle du vilja kunna simma snabbare och med mindre ansträngning? Lär dig hur du använder dem.

pullbuoy

  

NABAIJI - How to use a Kickboard and a Pullbuoy

ANVÄNDA EN PULLBUOY

Om du vill stärka överkroppens muskler är det lämpligt att använda en pullbuoy. Det bidrar även till att du fokuserar bättre på dina armrörelser och din andning, vilket är viktigt vid simträning.

Välj rätt Pullbuoy

Pullbuoys används i stor utsträckning vid simträning. Det är av största vikt att du använder dig av rätt pullbuoy. Det ska kännas bekvämt när du simmar, och den ska passa din kropp. Den optimala modellen på pullbuoy hjälper dig med allt möjligt; ryggsim, voltvändning etc.  

Slipp bentagen

Pullbuoys gör även så du slipper bentagen. Att göra bentag kan trötta ut dig och tar ordentligt på krafterna. När du slipper göra bentagen, kan du koncentrera dig på dina andning, vilket är väldigt viktigt för siminlärning.

När du gör en voltvändning med en pullbuoy, kommer det kännas enkelt och bekvämt. Du kan på så sätt öva på olika simtekniker, som övergår till disciplinerade simvanor när du sen simmar utan en pullbuoy. 

Glid fram utan ansträngning

När du använder dig av en pullbuoy, kommer din kropp glida fram i vattnet utan ansträngning. Du kommer uppleva hydrodynamiken när dina tår är utsträckta. Efter ett par träningstillfällen med en pullbuoy, kommer du känna att överkroppen känns starkare och du har förbättrat dina simtag med ökad kraft och dynamik.

pullbuoy

Pearl Sharrell

Digital Sportledare Simning

Låt oss gå rakt på sak. Alla vill vi arbeta med olika aspekter av våra simtag och få ökad effektivitet, men ibland tar det väldigt mycket kraft och energi, som gör att vi låter bli träningspasset. Då kan lösningen på detta problem vara att använda sig av en pull buoy eller en simplatta. Dessa två produkter minskar ansträngningen och hjälper dig träna. Vill du lära dig simma mer effektivt och med mindre ansträngning? Lär dig hur du använder dem.

DU KANSKE ÄVEN GILLAR